Vairo kolonėlės konstrukcija
Viena pagrindinių vairo kolonėlės sudedamųjų dalių – velenas su šarnyrais, įtaisytas vairo kolonėlės korpuse. Likę vairo kolonėlės elementai yra pagalbiniai, įvairioms automobilio dalių sistemoms jie suteikia papildomų veikimo funkcijų: jungiklių tvirtinimo korpusai, vairą su kolonėle jungiančioji detalė, montavimo „rankovė“, įvairios tvirtinimo dalys, vairo amortizatorius, fiksavimo mechanizmai ir kitos detalės. Visa tai priskiriama prie vienos pagrindinių vairo mechanizmo dalių – vairo kolonėlės.
Įdomus ir vienas iš techninių vairo kolonėlių gamybos sprendimų – jų konstravimui naudojamos mechaninę energiją „sugeriančios“ medžiagos. Toks sprendimas automobilių gamintojų priimtas dėl transporto priemonių vairuotojų saugumo – stipraus priekinio smūgio atveju visa kolonėlės konstrukcija gali pagal smūgį deformuotis, išlieka „paslanki“. Tai padeda sumažinti vairuotojo sužalojimo riziką, taip pat sukuria papildomą saugumą priekinio susidūrimo metu.
Saugiai ir patogiai įrengtą pilnos komplektacijos vairo kolonėlę paprastai sudaro tokie elementai, kaip vairo kolonėlės tarpinis velenas su amortizatoriumi, sušvelninančiu per vairą nuo vairuojamų ratų persiduodančius smūgius, kai automobilis važiuojama nelygiu, prastos dangos keliu ar per duobes.
Galima teigti, jog vairo amortizatoriaus esminė funkcija – patogaus vairo valdymo užtikrinimas. Vairo kolonėlei taip pat priskiriamas ir vairo užraktas. Tai išorinis įrenginys, montuojamas ant vairo kolonėlės, jam veikiant visiškai pašalinama galimybė naudotis automobiliui. Užraktas naudojamas kaip apsaugos nuo vagystės sistema. Vairo kolonėlės kardanas yra vienas iš elementų, leidžiančių ne tik perduoti sukimo judesį, bet ir užtikrinti saugumą: kardano galimybė sulenkti apatinį bei viršutinį velenus stipraus priekinio smūgio atveju sumažina galimą žalą vairuotojui. Vairo kolonėlei svarbūs ir jos ilgio bei pasvirimo reguliavimo mechanizmai. Jie gali būti mechaniniai arba elektriniai. Pastaruosiuose yra įdiegiama atminties funkcija, dėl kurios automobilio valdymas tampa dar patogesnis: išjungus variklį, vairas „persikelia“ į bazinę padėtį, netrukdydamas vairuotojui laisvai išlipti iš automobilio, o prieš užvedant automobilį, vairas atminties funkcijos grįžta į vairuotojo prieš tai nustatytą padėtį. Elektrinio vairo mechanizmo atveju atminties funkcija gali būti susieta su galinio vaizdo veidrodžių ir vairuotojo sėdynės reguliavimo nustatymais.
Vairo kolonėlių remontas
Norint užtikrinti sklandų, stabilų ir patogų automobilio vairavimą ir jo veikimą, vairo kolonėles, kaip ir beveik visas kitas automobilio dalis, reikia reguliariai apžiūrėti, o prireikus – remontuoti. Apie tai, jog atėjo metas nuodugniai vairo kolonėlių apžiūrai ir remontui, gali byloti daug skirtingų požymių. Vienas iš jų – hidraulinio skysčio nutekėjimas. Esant šiai problemai, hidraulinis skystis dažnai bėga pro vairo kolonėlės šonus, iš po apsauginių gumų arba prasisunkdamas pro vairo kolonėlės viršutinį riebokšlį. Apie vairo kolonėlės gedimus signalizuoja ir tokie požymiai, kaip matomos dėmės ar pratekėjimo ženklai, pašaliniai vairo kolonėlės garsai (kolonėlės barškėjimas, girgždėjimas važiavimo metu, ypač važiuojant nelygiais keliais, per duobes), ūžesys vairą sukinėjant į šonus. Apie reikalingą vairo kolonėlės apžiūrą, remontą gali byloti ir kiti, fiziniai, vairavimo metu atsirandantys nesklandumai – automobilį sudėtingiau suvaldyti kelyje, įveikus posūkius yra daug sunkiau grąžinti vairą į pradinę padėtį, automobiliui judant, jo priekinėje dalyje, po priekine ašimi, girdimas beldimas, kuo ilgau mašina neremontuojama, tuo labiau ji bilda. Akivaizdžias vairo kolonėlės problemas gali parodyti ir hidraulinio vairo stiprintuvo bakelyje itin greitai sumažėjantis hidraulinio skysčio lygis. Įvertinus vairo kolonėlės būklę, remontuotinų dalių skaičių, priimamas sprendimas – keisti visą vairo kolonėlę ar tik atskiras jos dalis.
Vairo kolonėlių problemų priežastys gali būti itin įvairios. Itin svarbus vairuotojo automobilio valdymo būdas, transporto priemonės priežiūrai skiriamas dėmesys. Vairuotojui patartina reguliariai keisti hidraulinį vairo stiprintuvo sistemos skystį, skirti dėmesio profilaktinėms automobilio dalių apžiūroms. Problemos vairo kolonėlėse gali kilti ir dėl tokių iš pažiūros paprastų veiksnių, kaip nelygūs, prastos dangos kokybės keliai, dulkėtos gatvės. Net ir nedidelė, iš pažiūros nereikšminga skylutė traukės apsaugoje (atsiradusi smūgio metu), gali būti pakankama purvo, nešvarumų, skatinančių detalių dėvėjimąsi, patekimo į vairo kolonėlės sistemą, priežastis. Žinoma, natūralus detalių dėvėjimasis, atsirandantis dėl dažnai ir tolygiai važiavimo metu vykstančio vairo kolonėlės, jos sudedamųjų detalių mechaninio darbo, taip pat turi didelę reikšmę vairo kolonėlės defektų, remonto poreikio atsiradimui.
Vairo kolonėlės, važiuoklės, ratų guolių remontas
Norint greitai, kokybiškai, paprastai bei itin gera kaina remontuoti savo automobilį, patariame nelaukti, kol įvairių Jums priklausančios transporto priemonės dalių – vairo kolonėlės, važiuoklės ar
rato guolio gedimo požymiai pasidarys pernelyg akivaizdūs. Siūlome kreiptis į mus – IĮ „Šasi“ – automobilių remonto profesionalus, įsikūrusius Panevėžyje bei Utenoje. Mūsų ilgametė (net 26 metų!) patirtis automobilių remonto sferoje byloja, jog klientai į mus gali kreiptis dėl pačių įvairiausių, su vairuojama transporto priemone susijusių problemų. Galime greitai ir kokybiškai atlikti pačių įvairiausių markių automobilių – „Audi“, „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“,
„BMW“ važiuoklės remontą, vairo kolonėlės, ratų guolių remontą ir kitus, su automobilių, jų detalių taisymu susijusius darbus!